Wat is een moderne SEO Specialist? Laten we het volgende voorbeeld beschouwen: Een Google-zoekopdracht voor ‘kat’ geeft Cat-bouwmachines, hun Yahoo-financieringspagina, een Wikipedia-artikel over het dier en YouTube-compilatievideo’s van grappige katten. Door mijn zoekopdracht te verfijnen tot ‘kattenbeest’ zijn mijn zoekresultaten relevanter. Ik zie nu hetzelfde Wikipedia-artikel als eerste, gevolgd door YouTube-video’s en een kattengids voor Animal Planet. Als ik de eigenaar van een kattenboetiek ben, waarom wordt mijn website dan niet weergegeven in de zoekresultaten van de zoekmachine voor ‘kat’? Hoe zullen mensen me vinden? Wat kan een SEO doen om ons te helpen meer online zichtbaar te zijn? Als SEO-professional is het onze taak om uw website (cat boutique of anderszins) bovenaan de zoekresultaten van de zoekmachine te laten verschijnen. 10 jaar geleden zag die baan er heel anders uit dan nu, en het vereist een geheel nieuwe vaardigheden van wat toen nodig was. Een moderne specialist moet in staat zijn om:
Verbeter de URL-structuur Kies hiervoor: Niet dit: Vereiste vaardigheden: Vrij vaak zijn er vele mogelijke juiste antwoorden voor het oplossen van een probleem. Dat feit geldt met name als het gaat om het veranderen van de URL-structuur op een website, en SEO-specialisten moeten snel een goede beslissing kunnen nemen in plaats van te piekeren over de tientallen mogelijkheden. Optimaliseer titeltags Kies hiervoor: Niet dit: Vereiste vaardigheden: Keyword-onderzoek is het brood en boter van een SEO-specialist. Het is door zoekwoorden dat we weten wat te optimaliseren en te rangschikken in zoekmachines. Om titellabels goed te kunnen optimaliseren, moeten we eerst het trefwoordonderzoek voltooien. Het is niet altijd glamoureus of snel, maar specialisten moeten het onderzoek omarmen in plaats van bang te zijn. Koerslabels optimaliseren Kies hiervoor: Niet dit: Vereiste vaardigheden: Net als bij titellabels is trefwoordonderzoek ook nodig voor heading-tags. Nu komen we echter aan de andere kant van de dingen: prioriteiten stellen. In SEO kunnen er veel dingen zijn die op een website moeten worden opgelost en ze lijken allemaal prioriteit te hebben. Als specialisten is het onze taak taken prioriteit te geven en ze één voor één uit te schakelen, te beginnen met het belangrijkste of minst belangrijk. Inclusief metabeschrijvingen Kies hiervoor: Niet dit: Vereiste vaardigheden: Metabeschrijvingen zijn de commerciële jingles van de SEO-wereld. SEO-specialisten moeten technisch en grammaticaal geweldige schrijvers zijn, maar ze moeten ook pakkende en intrigerende inhoud schrijven. Wie wist dat 160 karakters een van de moeilijkste waren om te schrijven. Schrijf rijke inhoud |
http://www.markverzijlmarketing.nl/zoekmachine-optimalisatie-seo |