Je eigen marketing
Image default
Banen en opleidingen

60 sorteer-tatoeages

Global recruitment

Dit is eigenlijk Steven Levy, die het grootste deel van zijn leven recruiter is geweest en lid is van de Sourcecon-gemeenschap. We hebben dit artikel eerlijk gevonden op de Sourcecon-blog en besloten dat we direct in tatoeages kunnen inbreken (ja, zoals in dat boek) en je zeker over dit materiaal kunnen vertellen.

  1. Ongeveer de helft van de mensen om je heen zal “Boolean” verkeerd uitspreken; 10% van hen zal er zeker van zijn dat het echte inkoopbedrijven zijn.
  2. Vertrouw geen statistieken als u niets weet over de gegevensverzamelingsmethode; en als u niet weet wat de methodologie voor gegevensverzameling is, lees dan dit boek.
  3. Geef meer dan je ontvangt – ja, er is altijd wel iemand die van je wil leren.
  4. Hoe logischer en dieper de selectietrechter, hoe kleiner de kans dat je een echt slimme kandidaat misloopt.
  5. De kans dat u de “perfecte CV” vindt die iedereen heeft gemist, is nul.
  6. Je hebt twee oren en één mond – gebruik ze proportioneel.
  7. U doet dit als u zich achteraf realiseert hoe eenvoudig de meest effectieve zoekhulpmiddelen waren:
  8. Je hebt niet alle extensies nodig waar Dean Da Costa het over heeft in de context van “How to be a Cool Sourcing.”
  9. Soms is het beter om daadwerkelijk naar een conferentie te gaan en niet alleen de deelnemerslijst te downloaden.
  10. Wervingsmanagers zijn echt bang om een ​​fout te maken en de verkeerde persoon aan te nemen – dus cool sourcing is als een knuffel voor hen.
  11. ATS zijn alleen goed als de persoon die de basis runt, weet hoe ermee te werken.
  12. Wil je een praatje maken met de vacature-opdrachtgever, neem hem dan mee voor een koffiewandeling.
  13. En als je met topfuncties werkt, dan is het beter om kandidaten voor hen mee te nemen naar een andere coffeeshop;)
  14. Als de rekruteringsmanager niet in woorden kan uitleggen wie ze nodig hebben, bied dan aan om een ​​diagram van het team te tekenen – op deze manier begrijpen ze beter waar hun rol is en wat voor soort persoon ze willen vinden.
  15. Sorsgasmen bestaan.
  16. Kom ’s ochtends vroeg naar de conferentie, vóór de start: dit is de beste tijd om rond te kijken, zorgvuldig uw visitekaartjes op de juiste plek te leggen en waardevolle contacten op te doen.
  17. Niets werkt zonder fouten en stijlen.
  18. Er bestaat niet zoiets als een “uitgeputte” kennis.
  19. Dit zijn geen “kandidaten”, “talenten”, “personeel” of cijfers in analytics – het zijn “mensen”.
  20. Java heeft betrekking op Javascript zoals een kat betrekking heeft op een ketel – dit soort fouten geeft je ingewanden.
  21. Je zult mensen die creatief kunnen denken niet kunnen verzuren of bedriegen als je zelf niet creatief bent.
  22. Het zoeken naar een recruiter stopt nooit – noch in de winkel, noch tijdens het sporten, noch tijdens het reizen.
  23. De twee belangrijkste instrumenten voor het opbouwen van relaties zijn de telefoon en de handdruk.
  24. Voer gesprekken over “werken met recruiters” op niet-rekruteringsconferenties.
  25. Er is niets mis met het plukken van een vrucht die laag op Linkedin hangt, dus begin je zoektocht altijd met de meest voor de hand liggende bronnen.
  26. Aanwervingsmanagers kunnen de coolste sourcingbedrijven zijn.
  27. De mogelijkheid om diagonaal en van onder naar boven te lezen, komt u zeker tegen in coffeeshops en op luchthavens.
  28. “site: edu inurl: research” helpt je wetenschappers, onderzoekers, wetenschappelijke experts te vinden – en eerlijk gezegd iedereen die kan denken.
  29. Twee zeer belangrijke zoekvaardigheden: snel begrijpend lezen en snel scrollen van pagina’s.
  30. Reageer altijd op de functie waarvoor u iemand zoekt – wat wordt uw ervaring als kandidaat?
  31. Geen van de kandidaten benadert de functiebeschrijving totdat u met een van hen spreekt.
  32. Elke keer dat u een conferentie bijwoont, rondloopt, komt er plotseling een andere voorbij? Je weet nooit waar de deelnemers interessanter zullen zijn.
  33. Kom naar de conferentie – neem zeker de badges door van de deelnemers die nog niet zijn verschenen – wie is het meest nieuwsgierig dat we daar hebben?
  34. Als u weet waar huwelijksaankondigingen worden gepubliceerd, lees deze dan zeker. Nou, en let op de posities van de pasgetrouwden.
  35. Als je de lift binnengaat, stel jezelf voor aan degenen die er al heen gaan; verrassend genoeg zullen mensen in de lift de snelle dialoog nooit opgeven.
  36. Prikborden in supermarkten zijn een echte zegen voor de sorteerder; probeer je vacature daar te plaatsen en maak indruk!
  37. Weet je niet waar je anders moet jagen? Bedrijvencentra hebben borden met de namen van de bedrijven die daar zijn gevestigd;)
  38. Als kranten ’s ochtends bij het zakencentrum worden bezorgd, wordt daar hoogstwaarschijnlijk de naam geschreven van de persoon voor wie ze zijn gebracht.
  39. Ontwikkelaars delen hetzelfde verhaal op datingsites en technische forums.
  40. Plak op het deksel van de laptop “Op zoek naar kandidaten” voor die gelegenheden wanneer u in een coffeeshop of coworking-ruimte zit en werkt.
  41. Mis nooit meer Linkedin-profielen met droge beschrijvingen (naam, achternaam, functie) alleen omdat er niet genoeg gegevens zijn. Denk, alle andere recruiters denken ook dat er niets te vangen is.
  42. Een “slecht” cv betekent niet dat de persoon een waardeloze werknemer zal zijn, ben je het daarmee eens?
  43. Cyberstalking – eh, sorry … de rekruteringsmanager “onderzoeken” voor de eerste ontmoeting is oké. Dit is een garantie dat u van hem een ​​verstandige uitleg kunt krijgen over wat hij van u verwacht, en niet alleen een lijst met taken of vaardigheden.
  44. Als uw bedrijf deelneemt aan conferenties die geen verband houden met rekrutering, bedel, vloek of smeek dan ook om hieraan deel te nemen – als onderdeel van het standteam. O ja.
  45. Overdosering van mentale activiteit leidt tot uitval van de hersenen.
  46. ​​Bel elke week je rekruterende vrienden (videogesprekken zijn ook oké).
  47. Koop (of maak) grappige T-shirts met de namen van de posities die je moet bekleden en draag ze naar de conferentie.
  48. Voer A / B-tests uit van berichten die u naar kandidaten wilt sturen, op een vergelijkbaar publiek (het heeft geen zin om collega’s te tonen, omdat de mening van recruiters en sourcingbedrijven hier eigenlijk niets zegt).
  49. site: scribd.com “deelnemer * lijst” | “deelnemer * lijst” | registranten | “leden * directory” | “leden * lijst” – oh, het is het waard!
  50. site: amazon.com inurl: amzn1.account KEYWORD – Eens kijken wat we hier hebben?
  51. Als je in een vliegtuig vliegt, kun je niet raden wie je buurman zal zijn.
  52. Hotelbars zijn de perfecte plek om iemand te ontmoeten waarop je wilt jagen.
  53. Leden van het rekruteringsteam vragen welke blogs ze lezen, is een geweldig onderwerp voor een eerste gesprek met een kandidaat.
  54. Het combineren van Google Alerts met uw favoriete Booleaanse zoekopdrachten is de juiste aanpak.
  55. Oh, er is nog geen enkele gemeenschap in uw omgeving? Het is tijd om er een te maken.
  56. Stop met klagen over de systemen die u gebruikt, zoek maar beter naar life-hacks die u zullen helpen om beter met deze tools te werken.
  57. Je zult geen geweldige werknemers vinden als je gewoon hard werkt en op zoek gaat naar nieuwe bronnen – soms moet je gewoon om hulp vragen.
  58. Als je een rekruteringsteam leidt, wissel dan een week lang van rol met de hoofdrecruiter om een ​​ander perspectief op het team te krijgen.
  59. Maak je geen zorgen over de volgende marktleiders – probeer de beste versie van jezelf te zijn.
  60. Geen nieuwerwetse platforms nemen werknemers in dienst – mensen doen het.

search for a job

https://www.globalrecruitment.info/