Het CRM-systeem helpt je bij het beheren van je klantgegevens. Dergelijke systemen bieden ook ondersteuning voor verkoopbeheer, integratie met sociale media en uitgebreide actiegerichte inzichten. Bovendien wordt de communicatie met je team een stuk makkelijker. Beheer klantgegevens op één plekHet verbindt afdelingen en teams en zorgt dat elke medewerker up-to-date is, bij de tijd blijft en begrijpt wat er binnen het bedrijf gebeurt. Via een gecentraliseerd CRM systeem wordt alle klantcontact informatie op één plaats opgeslagen en is deze toegankelijk voor elke medewerker. Maar het bewaard ook elk contact dat een klant ooit heeft gemaakt, dat wil zeggen elk telefoontje, elke klacht en elke bestelling. Op deze manier hebben de service medewerkers op elk moment toegang tot alle relevante informatie over de klant en kunnen ze op de beste manier met zijn vragen of zorgen omgaan. Naast klantenservice hebben de sales- en marketingafdelingen ook een betere opvolging door het sterk versnelde werkproces. Het verbindt afdelingenHet CRM systeem verbindt meerdere afdelingen binnen het bedrijf. Informatie over klanten is niet langer enkel beschikbaar voor een bepaalde afdeling, maar kan winstgevend worden gebruikt in het hele bedrijf. De vakkennis van verschillende afdelingen en medewerkers kan via het systeem worden uitgewisseld om de efficiëntie te verbeteren. Klantenservice kan bijvoorbeeld marketinginformatie gebruiken om klanten op de hoogte te stellen van producten en diensten, zodat marketing klantgegevens kan gebruiken om trends te identificeren. Zo kan elke afdeling profiteren van de informatie die er altijd al was binnen het bedrijf. Het verbeterd de algemene workflowCRM systemen maken zakelijke workflows efficiënter door veel beheertaken te automatiseren. E-mails kunnen bijvoorbeeld automatisch worden gegenereerd en verzonden. Veel communicatiekanalen worden aanzienlijk vereenvoudigd. Hierdoor kunnen bedrijfsmedewerkers zich concentreren op basistaken die gehumaniseerd moeten worden Het geeft je een voorsprong op de concurrentieOmdat het CRM-systeem veel informatie verzamelt, is het nog nooit zo eenvoudig geweest om de behoeften en behoeften van klanten te begrijpen. Weten wat klanten op welk moment nodig hebben, kan het bedrijf een voordelig concurrentievoordeel geven. Uiteindelijk kan een diepgaande analyse zelfs bepalen wat klanten willen voordat ze actief op zoek gaan naar een bepaald product of bepaalde dienst.
|