De nieuwe Instagram Feature, genaamd “PINNED COMMENTS” heeft als doel om misinformatie en gepest tegen te gaan. Bovendien kunnen ze ook gebruikt worden op FAQ te beantwoorden en om mooie ervaringen en testimonials in de kijker te zetten. Maar WAT is de Pinned Comment mogelijkheid nu exact?Voorbije jaren heeft Instagram meerdere nieuwe mogelijkheden toegevoegd met betrekking op de comments, ook wel reacties genoemd. Denk aan het verwijderen van comments in bulk en het kunnen kiezen wie jou als persoon of als bedrijf kan taggen of vermelden.Let op de Pinned Comments van Instagram hebben echter niets te maken met de Pinterest Pins en moeten daar dus niet mee verward worden. Je kan je eigen comments niet vastpinnen maar je kan wel strategisch kijken naar welke comments je kiest om te vast te pinnen. Zo focus je je op positieve reacties en conversatiestartende berichten in plaats van op spam en eventuele trolls.Comments zijn een belangrijk onderdeel van Instagram, ze geven je namelijk inzichten in je gemeenschap en zorgen ervoor dat je relatief kunt opbouwen en vragen beantwoord. Iedereen kan gebruik maken van deze nieuwe feature, merken, creators, influencers maar ook gewoon sociale media managers. Ben jij klaar om te gaan pinnen? Mooi zo! Hoe je volgens TeamTuesday Instagram’s gepinde reacties inzet op 4 strategische manieren, ontdek je hieronder. TIP 1: Zet positieve testimonials in de kijker bij product posts.Volgens een onderzoek, blijkt dat 91% van de consumenten, positieve reviews als een reden beschouwt om al dan niet iets aan te kopen bij een bedrijf. Dit onderzoek was weliswaar wel gefocust op de reviews van een website maar kan ongetwijfeld ook worden toegepast op een sociale media verhaal. Pin daarom dus positieve reacties en laat je doelgroep meteen de relevante reacties lezen, die jij wilt dat ze zien. Vaak is het vaak het allerbeste om je community het spreken in jouw plaats te laten doen. Als zij van je merk houden en dat delen, zet ze dan als dank ook in de kijker. Hou je reacties dus goed en frequent in de gaten, ze kunnen je veel leren over je doelgroep. TIP 2: Draag je verantwoordelijkheid.Een onderzoek uit 2019 toont aan dat 74% van de consumenten vindt dat merken een standpunt moeten innemen over belangrijke onderwerpen zoals bijvoorbeeld Black Lives Matter. Zoals je je wel kunt inbeelden kan dit vaak voor een stortvloed aan reacties zorgen. Daarom is het erg belangrijk om ook altijd te antwoorden en te erkennen welke vragen er bij jouw doelpubliek leven, ook je antwoord kun je vervolgens vastpinnen. Het is dus altijd een beter idee om het gesprek aan te gaan en zo een vertrouwensband op te bouwen dan lastige vragen te negeren of te verwijderen. De gepinde comments zijn dan ook een kans om aan te tonen dat je bedrijf transparant en menselijk is. TIP 3: Beantwoord veelgestelde vragenLanceer je een nieuw product? Vaak brengt dit veel vragen met zich mee, en vaak maken deze vragen deel uit van de 5 W’s (wie, wat, waar, wanneer en waarom). Antwoord daarom op een veelgestelde vraag en pin het vast en voorkom zo dat er verkeerde informatie verspreid wordt. De antwoorden zijn zo zeer zichtbaar en zorgen ervoor dat je niet meerdere keren op dezelfde vraag zult moeten antwoorden. De uitkomst? Een geïnformeerde doelgroep, minder vragen die zichzelf herhalen en meer waardevolle inzichten. TIP 4: Moedig aanInstagram is de perfecte plek om gesprekken te laten plaatsvinden en om je doelgroep uit te breiden.Wanneer je interessante reacties vastpint aan je post, dan kan dat voor interessante gesprekken zorgen die dan weer positief zijn voor het engagement van je pagina. Zo ontstaat er niet enkel interactie tussen je bedrijf en je volgers, maar ook tussen je volgers onderling. Dat was het, ga jij nu ook beginnen met het pinnen van reacties op Instagram? Het is niet alleen een handig tool om gesprekken te leiden, maar het is ook een eenvoudige manier om verkeerde informatie tegen te gaan en de mensen die het meeste van je bedrijf of merk houden, in de spotlight te zetten. Voor meer sociale media tips of hulp bij je sociale media ben je bij TeamTuesday aan het juiste adres. Geschreven door Josefien Bouw, Zaakvoerder TeamTuesday
|
https://teamtuesday.be/ |