Wanneer je een eigen bedrijf hebt, richt je je daarmee waarschijnlijk op één of meerdere doelgroepen. Het is van belang om je doelgroep goed te kennen en te weten waar zij zich bevindt. Is je doelgroep bijvoorbeeld aanwezig op Linked? Die kan is groot. Zorg er dan voor dat je voor je bedrijf ook een pagina op Linkedin aanmaakt. Dat heeft meerdere nuttige redenen. We vertellen je graag welke dat zijn.
Wat is het nut van Linkedin voor je bedrijf?Wanneer je een Linkedin bedrijfspagina aanmaakt, kan je daarop informatie tonen over jouw bedrijf. Hierdoor weten potentiële klanten wat jouw diensten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen. Ook is het een fijne manier om bedrijfsupdates en eventuele blogs vanuit je bedrijf te delen met de wereld. Ben je opzoek naar een nieuwe werknemer? Plaats een vacature op Linkedin. Dan kunnen werkzoekenden dit zien en er eventueel op reageren. Vraag je medewerkers om zich aan je bedrijfspagina te verbinden, zodat klanten ook zien wie er voor jou werken. En heb je bepaalde producten of diensten die je wilt tonen, dan kan dat met een zogenoemde showcase-pagina op Linkedin.
Tips voor bedrijven op LinkedinBedrijven die graag zichtbaar zijn op Linkedin – en dat is in principe elk bedrijf – moeten actief zijn. Dat betekent dat er regelmatig updates of berichten geplaatst moeten worden. Op die manier komen mensen regelmatig met jouw bedrijf in aanraking. Je mag daarbij helemaal zelf invullen of dit informatieve, vermakende of zakelijke berichten zijn. Kies wat bij jouw bedrijf past. Het gaat erom dat je zichtbaar bent en dat je opvalt. Maak ook connecties met andere mensen of bedrijven in dezelfde branche om je bereik te vergroten. Het is tevens mogelijk om op activiteiten of status updates van anderen te reageren. Het maakt hierbij ook niet uit of je nu een scootersite hebt of kapper bent.
Aantal Linkedin volgers vergrotenOp Linkedin is het aantal volgers op je zakelijke profiel van groot belang. Andere ondernemers doen het liefst zaken met personen met een groot netwerk. Met een groot netwerk kom je namelijk over als professional en niet als beginner. Dat is de reden dat je veel Linkedin volgers wilt hebben.
Meer Linked volgers; hoe krijg je dieJe kunt adverteren met je zakelijke Linkedin profiel, wat uiteraard tijd en geld kost. In praktijk levert dit je een handje vol volgers op. Gemiddeld krijg je voor 25,- euro aan advertentiebudget er zo’n 5 tot 10 volgers bij, en dan hangt het nog af van hetgeen wat je post, en of dat interessant genoeg is. Een tijdrovende klus dus wat veel geld kost. Maar het kan ook veel goedkoper en sneller! Je kunt namelijk ook Linkedin volgers kopen bij een betrouwbare webshop zoals Likes-kopen.nl. Een gerenommeerde website kan ze binnen enkele uren aan je profiel toevoegen waardoor je kunt knallen met je business. Het is eenvoudig, veilig, en levert direct resultaat. Ideaal dus voor de ondernermers onder ons. |