Je eigen marketing
Image default
Online marketing

Wat is een moderne SEO Specialist?

Wat is een moderne SEO Specialist?
Ogenschijnlijk een eenvoudige vraag, een SEO specialist kan worden omschreven als iemand die gebruikers helpt te vinden waarnaar ze op zoek zijn bij het gebruik van zoekmachines zoals Google en Bing. Dat is echter slechts het topje van de ijsberg voor zoekmachine-optimalisatie.

Laten we het volgende voorbeeld beschouwen:

Een Google-zoekopdracht voor ‘kat’ geeft Cat-bouwmachines, hun Yahoo-financieringspagina, een Wikipedia-artikel over het dier en YouTube-compilatievideo’s van grappige katten. Door mijn zoekopdracht te verfijnen tot ‘kattenbeest’ zijn mijn zoekresultaten relevanter. Ik zie nu hetzelfde Wikipedia-artikel als eerste, gevolgd door YouTube-video’s en een kattengids voor Animal Planet.

Als ik de eigenaar van een kattenboetiek ben, waarom wordt mijn website dan niet weergegeven in de zoekresultaten van de zoekmachine voor ‘kat’? Hoe zullen mensen me vinden? Wat kan een SEO doen om ons te helpen meer online zichtbaar te zijn?

Als SEO-professional is het onze taak om uw website (cat boutique of anderszins) bovenaan de zoekresultaten van de zoekmachine te laten verschijnen. 10 jaar geleden zag die baan er heel anders uit dan nu, en het vereist een geheel nieuwe vaardigheden van wat toen nodig was.

Een moderne specialist moet in staat zijn om: 

  • Probleem oplossen
  • Prioriteren
  • Schrijf intrigerende inhoud
  • Neem een ​​beslissing
  • Geen angst voor onderzoek
  • Terwijl we de basis doornemen van wat een SEO-specialist doet, kijk eens hoe vaak deze vaardigheden naar voren komen. 

Verbeter de URL-structuur
URL’s moeten eenvoudig, beschrijvend en gemakkelijk te lezen zijn. Hoewel ze mogelijk geen grote invloed hebben op rankings, is een slechte URL-structuur slecht voor de gebruikerservaring en neemt de klikfrequentie af. 

Kies hiervoor:
https://www.thebestcatboutique.com/beds/fuzzy-bed

Niet dit:
https://www.thebestcatboutique.com/prd-527/

Vereiste vaardigheden:
Neem een ​​beslissing

Vrij vaak zijn er vele mogelijke juiste antwoorden voor het oplossen van een probleem. Dat feit geldt met name als het gaat om het veranderen van de URL-structuur op een website, en SEO-specialisten moeten snel een goede beslissing kunnen nemen in plaats van te piekeren over de tientallen mogelijkheden. 

Optimaliseer titeltags
De title-tag is een belangrijke rangorde-factor in Google en is de tekst die vetgedrukt wordt weergegeven op de zoekmachine-resultatenpagina (SERP). U dient uw hoofdsleutelwoord in de titel op te nemen, het natuurlijk te laten stromen en uw bedrijfsnaam op te nemen. Elke title-tag op uw website moet uniek en specifiek zijn voor waar die pagina over gaat. Wees ook consistent en structureer elke title-tag op dezelfde manier. 

Kies hiervoor:
Kattenbedden en -dekens | The Best Cat Boutique 

Niet dit:
Cat slaap Accessoires – kattenbedden – katten Dekens – Kattenboutique – thebestcatboutique 

Vereiste vaardigheden:
Geen angst voor onderzoek

Keyword-onderzoek is het brood en boter van een SEO-specialist. Het is door zoekwoorden dat we weten wat te optimaliseren en te rangschikken in zoekmachines. Om titellabels goed te kunnen optimaliseren, moeten we eerst het trefwoordonderzoek voltooien. Het is niet altijd glamoureus of snel, maar specialisten moeten het onderzoek omarmen in plaats van bang te zijn.

Koerslabels optimaliseren
Koerslabels zijn een andere belangrijke rankingfactor voor Google. Uw koppen geven het hoofdonderwerp van de pagina aan, moeten uw belangrijkste zoekwoord bevatten en zijn uniek voor elke pagina. Optimaliseer uw koppen beginnend met H1, H2, enzovoort. Elke pagina zou slechts één H1 moeten hebben, en deze zou anders moeten zijn dan uw title-tag. 

Kies hiervoor:
Kat bedden

Niet dit:
bedden 

Vereiste vaardigheden:
Geen angst voor onderzoek & prioriteiten stellen

Net als bij titellabels is trefwoordonderzoek ook nodig voor heading-tags. Nu komen we echter aan de andere kant van de dingen: prioriteiten stellen. In SEO kunnen er veel dingen zijn die op een website moeten worden opgelost en ze lijken allemaal prioriteit te hebben. Als specialisten is het onze taak taken prioriteit te geven en ze één voor één uit te schakelen, te beginnen met het belangrijkste of minst belangrijk. 

Inclusief metabeschrijvingen
Metabeschrijvingen lijken op title-tags omdat ze niet noodzakelijkerwijs je rangorde helpen. Ze verbeteren echter de klikfrequentie en mogen niet worden vergeten of genegeerd. De metabeschrijving wordt weergegeven onder de title-tag op de resultatenpagina van de zoekmachine. Dit is uw kans om rechtstreeks voor de gebruiker te schrijven en ze te verleiden om op uw link te klikken in plaats van op de link van een concurrent. Wees beschrijvend en toch kort (minder dan 160 tekens om niet in resultaten te worden afgekapt) en neem een ​​call-to-action op (d.w.z. klik voor meer informatie, neem vandaag nog contact met ons op, enz.).

Kies hiervoor:
Grote selectie van kwaliteit kattenbedden tegen geweldige prijzen. Van korting tot designer, er is een kattenbed voor je beste vriend! Winkel vandaag nog! 

Niet dit:
Kat bedden

Vereiste vaardigheden:
Schrijf intrigerende inhoud

Metabeschrijvingen zijn de commerciële jingles van de SEO-wereld. SEO-specialisten moeten technisch en grammaticaal geweldige schrijvers zijn, maar ze moeten ook pakkende en intrigerende inhoud schrijven. Wie wist dat 160 karakters een van de moeilijkste waren om te schrijven.

Schrijf rijke inhoud
Voorbij zijn de dagen van artikel draaien en het vullen van zoekwoorden. Sleutelwoorden zijn belangrijk

http://www.markverzijlmarketing.nl/zoekmachine-optimalisatie-seo